dinsdag 29 mei 2012

krijten op de stoep van de kerk!

terwijl veel van onze broers en zussen
uit de kerk
een fantastische tijd op Opwekking hadden,
was er hier natuurlijk ook een feestdienst
met Pinksteren!

ik had het geluk om 'kinderclubjuf' te zijn
en was al een week mijn hoofd aan 't breken
wat we toch voor feestelijks zouden doen...

via twitter kwam ik op een leuk idee:
krijten!


dat betekende dat we niet naar het normale lokaaltje gingen
maar lekker naar buiten!
altijd al feestelijk natuurlijk!

ik ben de vertelling begonnen bij Hemelvaart
Jezus die zijn leerlingen de opdracht geeft
overal over Hem te vertellen

Hij belooft: wacht maar af in Jeruzalem
dan zal Ik jullie kracht geven

de leerlingen wachten af
bidden

en dan...
wordt het Pinksteren

de Geest komt
met kracht!

[allemaal even heel hard blazen!]


door de kracht van de Geest
durven de leerlingen het:
aan iedereen
overal
over Jezus vertellen

en dat zijn wij toen ook gaan doen

met stoepkrijt
op de stoep van de kerk

we tekenden
globes - het evangelie gaat de hele wereld over
vlammen - de Geest komt echt op mensen
kruisen - Petrus vertelt over de Gekruisigde
blije poppetjes - het nieuws van de Geest is goed nieuws!





terug in de kerk
vertelden we alles
en kregen de kinderen nog een kadootje mee

een zakje
genaaid van een bladzij uit een oude atlas
met daarin twee krijtjes
en de tekst erop:
"vertel het aan de mensen dat Jezus leeft"




en natuurlijk zongen we dat lied daarna
met alle mensen in de kerk



Pinksteren is natuurlijk al geweest
maar misschien is dit leuk om met jouw kerk
ergens in de komende tijd te doen
of ... gewoon volgend jaar!


5 opmerkingen:

  1. Super! Die zakjes zijn echt geweldig! Was wel dik papier zeker, want anders scheurt dat toch snel met naaien...?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie creatieve manier heb je gevonden, om er mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! Naar buiten toe, uitstappen, de wereld in!
    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee, dat stoepkrijt! Onze oude kerk staat midden in de stad, dus als ik weer eens kinderpreek-juf ben, ga ik het (met mooi weer) ook een keer doen! Mooiere reclame bestaat niet!
    Ik probeer je al een tijdje te volgen, maar op een of andere manier krijg ik geen berichtje in mijn bloglijst als er nieuws op je blog staat. Ik probeer het nog een keer, want je inspireert me.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen